Pod sloganom: Enjoy, it’s from Europe, Europska komisija sufinancira kampanje u 2023. godini za promicanje europskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda diljem svijeta te podizanje svijesti o poljoprivrednim proizvodima EU-a na novim tržištima.
Za potporu promocije poljoprivredno-prehrambenih proizvoda Europske unije u 2023., u okviru 15 tema (npr. organski proizvodi, svježe voće i povrće, EU shema kvalitete), predviđeno je 166,4 milijuna eura.
Podnositelji mogu aplicirati za programe koji su u skladu s političkim prioritetima Europske komisije za razdoblje 2019.- 2024., a posebno sa strategijom – Od polja do stola. Promotivne kampanje za koje se traži financiranje trebale bi naglasiti i dati prednost proizvodima koji doprinose ciljevima kao što su održivost poljoprivrede EU-a, unapređenje dobrobiti životinja i promicanje potrošnje svježeg voća i povrća, te zdrave i održive prehrane.
Planirana sredstva namijenjena su za kampanje usmjerene na unutarnje tržište EU-a te za kampanje usmjerene na treće zemlje, a očekuje se da će programi promocije povećati potrošnju i konkurentnost poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU-a povećanjem tržišta u ciljanim zemljama.
Promotivne kampanje koje žele osigurati financiranje trebale bi informirati potrošače o različitim sustavima kvalitete i oznakama EU-a kao što su oznake zemljopisnog podrijetla ili ekološki proizvodi. Također, promicat će se održive poljoprivredne prakse korisne za klimu, okoliš i dobrobit životinja, zdravija i uravnoteženija prehrana, te korištenje svježeg voća i povrća. Promotivne aktivnosti usmjerene na potrošače na unutarnjem tržištu trebale bi se odnositi na prehrambene smjernice ciljanih država članica i biti u skladu s njima.
Prihvatljivi podnositelji prijave: trgovinske ili međutrgovinske organizacije koje su reprezentativne za određeni sektor ili sektore, a posebno:
- sektorske organizacije i skupine, odnosno svako udruženje, bez obzira na njihov pravni oblik, sastavljeno uglavnom od proizvođača ili prerađivača istog proizvoda, pod uvjetom da su reprezentativne za naziv koji je zaštićen sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode i koji je obuhvaćen tim programom
- priznate proizvođačke organizacije ili udruženja proizvođačkih organizacija
- tijela poljoprivredno-prehrambenog sektora čiji su cilj i aktivnosti usmjereni ka pružanju informacija o poljoprivrednim proizvodima i njihovoj promociji i kojima je povjerena zadaća pružanja javnih usluga u tom području.
Rok prijave do 20. travnja 2023. godine.
Dokument poziva – Promicanje poljoprivrednih proizvoda (AGRI-SIMPLE-2023)
AGRIP-SIMPLE-2023
Unutarnje tržište
Tema | Proračun | Opseg |
1 – AGRIP-SIMPLE-2023- IM-EU QS | 7.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa s ciljem povećanja svijesti i priznanja shema kvalitete Unije |
2 – AGRIP-SIMPLE-2023-IM-ORGANIC | 14.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa s ciljem povećanja svijesti i priznanja shema kvalitete i metoda ekološke proizvodnje |
3 – AGRIP-SIMPLE-2023-IM-SUSTAINABLE | 6.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa s ciljem povećanja svijesti o održivosti poljoprivrede Unije i dobrobiti životinja |
4 – AGRIP-SIMPLE-2023-IM-FRESH FRUIT AND VEGETABLES | 9.100.000 EUR | Informiranje i promocija programa s ciljem povećanja konzumacije svježeg voća i povrća na unutarnjem tržištu u kontekstu uravnotežene i zdrave prehrane u praksi |
5 – AGRIP-SIMPLE-2023- IM CHARACTERISTICS | 5.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa čiji je cilj isticanje specifičnosti poljoprivrednih metoda u Uniji i karakteristika proizvoda europske poljoprivrede i hrane, te definiranih shema kvalitete |
Treće zemlje
Tema | Proračun | Opseg | |
6 – AGRIP-SIMPLE-2023-TC-ASIA | 16.300.000 EUR | Informiranje i promocija programa koji ciljaju na jednu ili više sljedećih zemalja: Kina, Japan, Južna Koreja, Tajvan, Jugoistočna Azija ili Južna Azija | |
7 – AGRIP-SIMPLE-2023-TC-AMERICAS | 9.300.000 EUR | Informiranje i promocija programa koji ciljaju na jednu ili više sljedećih zemalja: Kanada, SAD, Meksiko | |
8 – AGRIP-SIMPLE-2023- TC-OTHERS | 12.300.000 EUR | Informiranje i promocija programa usmjerenih na druga zemljopisna područja | |
9 – AGRIP-SIMPLE2023-TC-ORGANIC OR SUSTAINABLE | 5.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa koji se odnose na organske proizvode pod shemom kvalitete Unije u bilo kojoj trećoj državi |
Dokument poziva – Promicanje poljoprivrednih proizvoda (AGRIP MULTI–2023)
AGRIP-MULTI-2023
Unutarnje tržište
Tema | Proračun | Opseg |
1 – AGRIP-MULTI-2023-IM | 4.200.000 EUR | Informiranje i promocija programa s ciljem povećanja svijesti i priznanja shema kvalitete Unije ili Informiranje i promocija programa koji ističu specifične značajke poljoprivrednih metoda u Uniji i karakteristike poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU, te sheme kvalitete |
2 – AGRIP-MULTI-2023-IM-ORGANIC | 14.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa s ciljem povećanja svijesti i priznanja shema metoda kvalitete ekološke proizvodnje |
3 – AGRIP-MULTI-2023-IM-SUSTAINABLE | 14.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa za podizanje svijesti održive poljoprivrede Unije i dobrobiti životinja |
4 – AGRIP-MULTI-2023-IM-FRESH FRUIT AND VEGETABLES | 10.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa s ciljem povećanja konzumacije svježeg voća i povrća na unutarnjem tržištu u kontekstu uravnotežene i zdrave prehrane u praksi |
Treće zemlje
Tema | Proračun | Opseg |
4 – AGRIP-MULTI-2023-TC-ALL | 29.200.000 EUR | Informiranje i promocija programa koji ciljaju bilo koju treću zemlju |
5 – AGRIP-MULTI-2023-TC-ORGANIC, OR SUSTAINABLE | 11.000.000 EUR | Informiranje i promocija programa koji se tiču organskog proizvoda pod shemom kvalitete Unije u bilo kojoj trećoj zemlji |