Otvoren javni poziv Unapređivanje infrastrukture za pružanje socijalnih usluga u zajednici osobama s invaliditetom kao podrška procesu deinstitucionalizacije

}

26. studenoga 2024.

Poziv planiran je u okviru Programa Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027., Prioriteta 6. Jačanje zdravstvenog sustava, promicanje socijalnog uključivanja, obrazovanja i cjeloživotnog učenja, Specifičnog cilja 4.iii Promicanje socioekonomske uključenosti marginaliziranih zajednica, kućanstava s niskim dohotkom i skupina u nepovoljnom položaju, uključujući osobe s posebnim potrebama, putem integriranih djelovanja koja obuhvaćaju stanovanje i socijalne usluge.  

Predmet Poziva: Gradnja i/ili uređenje i/ili rekonstrukcija i/ili opremanje socijalne infrastrukture u svrhu osiguravanja socijalne uključenosti i života u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom te članove njihovih obitelji/udomiteljskih obitelji uz stručnu potporu kroz uslugu organiziranog stanovanja. 

Svrha (cilj) Poziva: Unaprjeđenje socijalne infrastrukture kao podrška procesu deinstitucionalizacije/transformacije/prevencije institucionalizacije te mreže izvaninstitucijskih usluga i službi podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom te članove njihovih obitelji/udomiteljskih obitelji. 

Ukupan raspoloživi iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 48.352.941,00 eura, od čega 41.100.000,00 eura predstavljaju sredstva Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR), a 7.252.941,00 eura iznos nacionalnog sufinanciranja. Najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 4.500.000,00 eura po pojedinačnom projektnom prijedlogu.  Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 500.000,00 eura po pojedinačnom projektnom prijedlogu.

Najveći dopušteni postotak financiranja projekta je 100 % ukupnih prihvatljivih izdataka projekta. Prijavitelj (korisnik) se obvezuje iz vlastitih sredstva ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz europskih strukturnih fondova) osigurati sredstva za financiranje:  

• razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u okviru ovog Poziva;  • ukupnih neprihvatljivih troškova.

Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim prijaviteljima. Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva su ustanove kojima je osnivač RH koje pružaju usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom sukladno Operativnom planu deinstitucionalizacije, prevencije institucionalizacije i transformacije pružatelja socijalnih usluga u RH od 2022. do 2027., i to na području Vukovarsko-srijemske županije kako slijedi: 

Pružatelji usluga koji nisu uključeni u proces deinstitucionalizacije, prevencije institucionalizacije i transformacije: 

1. Centar za rehabilitaciju „Mala Terezija“ – Vinkovci; 2. Dom za odrasle osobe Nuštar. 

Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu. 

Partneri u okviru ovog Poziva mogu biti: 

• drugi domovi socijalne skrbi kojima je osnivač Republika Hrvatska,  

• Hrvatski zavod za socijalni rad; 

• Obiteljski centar; 

• pravne osobe Katoličke Crkve u Republici Hrvatskoj; 

• udruge i vjerske zajednice; 

• javne ustanove (socijalne, obrazovne, zdravstvene, znanstvene, pravosudne); 

• jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te • regionalni koordinator.

Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su kako slijedi: 

• priprema projektne i tehničke dokumentacije (npr. priprema projektnog prijedloga, studije izvedivosti, ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš i sl., priprema procjene klimatskog potvrđivanja, izrada građevinskih / arhitektonskih projekata, glavnih i izvedbenih projekata i troškovnika, izrada projekta opremanja i troškovnika te ostale dokumentacije potrebne za građevinske radove); 

• građevinski radovi izgradnje novih objekata, rekonstrukcije i obnove postojećih objekata te radovi na održavanju postojećih objekata za pružanje izvaninstitucijskih usluga te pripremni radovi na gradilištu i povezane aktivnosti (npr. dovođenje komunalnih priključaka, rušenje postojećeg objekta, čišćenje zemljišta, iskolčenje i sl.; zamjena dotrajalih instalacija i stolarije; popravci infrastrukture, sustava grijanja / hlađenja; prilagodba interijera u skladu s potrebama osoba s invaliditetom; uklanjanje arhitektonskih prepreka kao što su nedovoljna širina vrata, neprilagođeni sanitarni čvorovi, izgradnja pristupnih rampi, prilagodba prostora u skladu sa specifičnim potrebama korisnika itd.); 

• usluga stručnog i projektantskog nadzora, koordinatora zaštite na radu te voditelja projekta građenja ukoliko je isti obavezan sukladno čl. 38.stavku 2. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje, usluga revizije glavnog projekta; 

• kupovina zemljišta i/ili nekretnina  (npr. stambenih objekata, poslovnih prostora i sl.) za pružanje izvaninstitucijskih usluga u iznosu do 10 % ukupnih prihvatljivih troškova projekta; za napuštene i nekadašnje industrijske lokacije koje obuhvaćaju zgrade ta se granica povećava na 15 %. U slučaju kupnje zemljišta i/ili nekretnina potrebno je u prijavi u okviru proračuna istaknuti procjenu troška temeljem koje se može provjeriti odgovara li traženi iznos vezan za kupnju zemljišta i nekretnina dozvoljenom iznosu do 10 % ukupnih prihvatljivih troškova projekta; za napuštene i nekadašnje industrijske lokacije koje obuhvaćaju zgrade ta se granica povećava na 15 %; 

usluga procjene neovisnog, kvalificiranog i ovlaštenog službenog tijela (u slučaju kupovine neizgrađenog zemljišta/nekretnina); 

• nabava specijalizirane opreme potrebne za pružanje izvaninstitucijskih usluga; 

• edukacija za pružatelje usluga isključivo vezano uz specijaliziranu opremu potrebnu za aktivnosti pružanja izvaninstitucijskih usluga; 

• nabava ostale opreme (npr. informatičke opreme i namještaja, tehničke opreme za premošćivanje visinskih arhitektonskih razlika, opreme za specijalizirane kabinete i sl.); 

• nabava „čistih vozila“ kako su definirana u Direktivi 2009/33/EZ Europskog parlamenta i Vijeća (22) neophodnih za potrebe ispunjenja pokazatelja, odnosno pružanje kvalitetnih izvaninstitucijskih usluga (neophodnih ako korisnici usluga nisu u mogućnosti neovisno ili uz pomoć drugih osoba koristiti javni prijevoz) te potrebnih za učinkovito pružanje usluga krajnjim korisnicima. Izuzeće od nabave „čistih vozila“ odnosi se na nabavu vozila kategorije M1 s pristupom za invalidska kolica sukladno Direktivi (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu; 

• upravljanje projektom (npr. administracija, izvještavanje, financijsko upravljanje, priprema i  provedba postupaka nabave, i sl.); 

• provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela;

• promidžba, informiranje i vidljivost s ciljem podizanja vidljivosti projektnih aktivnosti i rezultata te financiranja EU-a  (npr. organizacija komunikacijskog događaja sukladno obvezama za operacije od strateške važnosti, izrada promotivnih materijala, izrada trajnih informacijskih ploča, objava informacija o projektu na web stranici i društvenim mrežama i sl.). Svi troškovi/izdaci koji nisu povezani s aktivnostima projekta su neprihvatljivi. Neprihvatljivi troškovi detaljno su opisani u Uputama za prijavitelje.

Rok za dostavu projektnog prijedloga je 15. prosinca 2025. godine u 12:00 sati

Posljednje objave

Skip to content